Frequency startar ny etikett – Säbyholms bryggeri

7 maj, 2019
Kategori:
Frequency beer works - öl. Foto: Frequency beer works.

Varför bara ha en när man kan ha två? Så tänker bryggeriet Frequency beer works och slår till med att starta ytterligare en etikett – Säbyholms bryggeri är namnet. Tanken är att komplettera de nationella ambitionerna med lite mer lokal atmosfär.

Frequency beer works, som drivs av Mattias Hammenlind och Anders Fridén, ligger norr om Stockholm i Bålsta-trakten. Trots att de gör riktigt bra öl så är det många i området som inte känner till det vill man råda bot på genom att skapa en underetikett inom bryggeriet som lystrar till Säbyholm, ett lokalt område.

– Vi märker att folk i närområdet inte vet att det ligger ett bryggeri här. Vi vill vara en del av det lokala och att folk ska vara stolta över att det, säger huvudbryggaren Mattias Hammenlind till Beernews.

Frequencys öl bär ofta namn med inspiration från musikvärlden och är inte sällan smakstarka i sin utformning, tanken är att den nya etiketten ska härbärgera de lite mer klassiska stilarna.

Dugges satsar på ny marknad - Australien
Omnipollos Flora - öl och glass på skön plats